Podcast Mysterieus België

Wie is Ysa Pastora?


Mysteries, mysteries...

Ene Ysa Pastora vraagt mij een website op te starten (www.rauna.eu) en op basis van het materiaal dat zij mij bezorgt (en dat iedere donderdag op de website moet gepubliceerd worden) een boek te schrijven over een verdwenen Nazi Schat. Ysa Pastora is een pseudoniem, als portretfoto bezorgt ze mij onderstaande illustratie, gelicht uit het Lam Gods van de gebroeders Van Eyck - sommigen hebben er Jeanne d'Arc in gezien, anderen een Tempelier (het bewuste paneel heet dan ook Milites Christi, of Soldaten van Christus - de officiële benaming van de Tempeliers... en de ridder draagt ook het banier van de orde). 


Sinds donderdag is Ysa Pastora spoorloos en reageert zij niet op mijn mails, maar in Mittenwald wordt op donderdag wel ene Cyril Whistler gesignaleerd, die op vrijdag de dertiende officieel bekend maakt daar de Nazi Schat gevonden te hebben. En laat de Tempeliers nu net door Filips de Schone gearresteerd zijn op een vrijdag de dertiende (oktober 1307), sindsdien de ongeluksdag bij uitstek. (Zie ook Nazi Schat gevonden op Vrijdag de Dertiende?)

Waarna Cyril de bovenstaande gevleugelde woorden van Bertus Aafjes twittert:

Een vogel fluit de waarheid.
Een mens kan fluiten naar de waarheid.

Het zou een reactie zijn die ik ergens achtergelaten heb - op zijn website, Tears of the Wolf? Facebook pagina? Twitter? Alleen... Ik was het niet!

En waar is Ysa Pastora?



Tears of the wolf from Tears of the wolf on Vimeo.


PS: "Of er iets ligt, dat weet niemand, daar kom je alleen achter door onderzoek te doen." - Tsja, zo kan ik het ook, een schat vinden:

Omroep Gelderland:
De code is dus gekraakt en de schat moet dus in Mittenwald liggen, maar de muzikant gaat er dus niet achteraan. 'Het ware goud is het prachtige klankhout wat daar te vinden is. Ik heb geen idee of er nu gegraven wordt daar, maar het terrein wordt goed bewaakt, zo heeft de burgemeester mij verzekerd. Of er iets ligt, dat weet niemand, daar kom je alleen achter door onderzoek te doen. Dat laat ik over aan de gemeente Mittenwald en de Duitse minister van Defensie, want die heb ik hierover ingelicht.'

Reacties

Muzikaal Moordspel Podcast in Mysterieus België

Luisterboeken Podcast

Populaire posts van deze blog

Over een DNA onderzoek op het bloed van koning Albert I in Marche-les-Dames... en wat het (niet) verklaart

Antwerpen: Brabo en Antigoon

Ligneuville: Monsieur et Madame Hawarden

Sint-Pieters Rode: Het Spookkasteel van Horst

De mysterieuze dood van Prins Boudewijn van België in 1891

Stad X - Stadsspel, Fotozoektocht, Quiz

Figy.be - Belgische Sagen, Mythen & Legenden

Urban Legends in Mysterieus België

Mechelen: De Geschiedenis van Opsinjoorke

05. De moord op koning Albert