Podcast Mysterieus België

Als de geesten spreken... een paranormaal literair experiment van Patrick Bernauw

Is het mogelijk... in contact te treden met de wereld der geesten, en aan "channeling" te doen door de techniek van "blackout poetry" (stiftgedichten) te hanteren? Patrick Bernauw testte het uit in een leegstaand huis, en brengt verslag uit van zijn (?) wedervaren in Malemort/Blackout, waaruit hier 3 fragmenten volgen:


de kaars uitgeblazen
die maar diende om duisternissen zichtbaar te maken
en

z i e

: de bedhemel roerde
onder het een of het ander helsch werktuig,
bestemd om te versmachten

een ijskoude adem wreef tegen mijn gelaat.

Ik zocht
niet meer te raden of ik met een lichaam of met een geest
te doen had
  


Een koele wind raakte mijn aangezicht.
Ik dacht aan u, stak de armen uit,
en kwam niets tegen.
Ik gevoelde nochtans
dat een lichaam vóór mij vluchtte,

licht en ledig,
naakt, koud
zoals gij het verlaten hadt.

Ik zag in de duisternis
twee oogen
die mij aanstaarden van in den bedoomden spiegel

van in den hemel





U kunt Malemort/Blackout rechtstreeks bestellen via info@inter-actief.be aan 20 euro, waarna u het boek (92 bladzijden, waarbij bijna de helft in kleur, wit glanzend papier, 200x200 mm) bij u thuis bezorgd krijgt. Ook beschikbaar in de (online) boekhandel aan 24,95 euro.


 

Reacties

Muzikaal Moordspel Podcast in Mysterieus België

Luisterboeken Podcast

Populaire posts van deze blog

Over een DNA onderzoek op het bloed van koning Albert I in Marche-les-Dames... en wat het (niet) verklaart

Antwerpen: Brabo en Antigoon

Ligneuville: Monsieur et Madame Hawarden

Sint-Pieters Rode: Het Spookkasteel van Horst

De mysterieuze dood van Prins Boudewijn van België in 1891

Stad X - Stadsspel, Fotozoektocht, Quiz

Figy.be - Belgische Sagen, Mythen & Legenden

Urban Legends in Mysterieus België

Mechelen: De Geschiedenis van Opsinjoorke

05. De moord op koning Albert